Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою у 2013-2014 н.р.


Сучасне бачення вирішення проблеми наступності між дошкільною та початковою освітою педколективом школи полягає у створенні умов для реалізації в освітньому процесі єдиної, динамічної, перспективної системи особистісного творчого зростання дитини.
У 2013-2014 н.р. було налагоджено взаємодію між дошкільними закладами «ДНЗ-школа І ст. №8», ДНЗЦРД №16 «Ромашка» та ЗОШ №3 на основі укладеної угоди про співпрацю, у якій визначається мета співпраці, права і обов'язки дошкільного і загальноосвітнього навчального закладу. Обговорено, складено і затверджено річний план спільної роботи між дошкільними закладами та ЗОШ №3.

Протягом 2013-2014 н.р. була проведена робота з таких напрямів:

1) організаційно-методична робота
  • спільна участь у круглому столі «Забезпечення наступності й перспективності між дошкільною та початковою ланками освіти» (вересень, 2013 р.)
  • участь у семінарі «Вивчення та аналіз програм дошкільного закладу та початкової школи»

2) організаційно-педагогічна робота, робота з дітьми
  • проведено День відкритих дверей у школі для батьків дітей старшого дошкільного віку, вихователів дошкільних навчальних закладів (огляд виставки дитячої творчості початкової школи, презентація школи «Двері нашої школи завжди відкриті для вас», концерт дитячої художньої самодіяльності, екскурсія школою, знайомство з роботою шкільних гуртків і спортивних секцій)
  • організовано заняття «Школи майбутнього першокласника» 1 раз на тиждень, які проводять вчителі Підлісна А.М. та Борищак Н.І. У цьому році «Школу майбутнього першокласника» відвідують 12 дошкільнят.
  • У ході занять проводилося спостереження і вивчення готовності дітей до навчання в школі  та сформованості необхідних початкових навичок, необхідних для цього. Проводила вивчення і шкільний психолог Каплиста С.К. Основні питання вивчення готовності дітей до навчання в школі були  такі: Як дитина працює на заняттях? Чи часто увага переключається на інші речі, не пов’язані з тим, що дитина виконує? Чи точно розуміє і виконує завдання вчителя? Чи помічає і виправляє власні помилки? Проявляє активність і самостійність чи ні? Чи впевнено відповідає на поставлені запитання перед групою однолітків? Чи часто, виконуючи  завдання, звертається за допомогою? Чи швидко втомлюється, чи може  працювати  довго? Чи добре  розвинута дрібна моторика пальців рук? За результатами проведеної роботи по вивченні дітей був зроблений висновок, що всі діти мають необхідні навички і можуть навчатися в подальшому в школі: знають своє прізвище та ім’я, називають членів своєї сім’ї та скільки їм років, розповідають про день (що робили), розрізняють домашніх тварин, у дітей сформоване відчуття часу та розуміння того, що у відведений час вони повинні виконувати певну навчальну роботу. Бесіда вчителів з батьками та власні спостереження за дітьми показують, що діти можуть на протязі 15-20 хвилин без особого напруження виконувати роботу (малювати, ліпити з пластиліну, складати конструктор тощо).

3) робота з батьками
  • організовано роботу консультпункту для батьків майбутніх першокласників, діти яких не відвідують дитячий садок, на базі каб № 3 та «Допоможемо завтрашньому школяреві», організовано консультації психологом та членами шкільної ПМПК для батьків дітей з особливими потребами
  • створено інформаційний куточок для батьків по навчанню і вихованню дітей шестирічного віку
  • на сайті школи створено сторінки для батьків майбутніх першокласників «Сторінка психолога. Про першачків», «Про набір до 1 класу», «Батькам майбутніх першокласників», розміщено поради батькам майбутніх першокласників.
  • у квітні заплановано батьківські збори на базі ДНЗ за участю вчителів початкових класів з метою роз’яснення умов роботи з першокласниками, зарахування до школи, особливостей програм, методики навчання, анкетування батьків, консультації психолога

4) інклюзивна освіта
У 2014 – 2015 н.р. у ЗОШ №3 планується відкриття 2 перших класи, один з яких – клас інклюзивного навчання. ЗОШ №3 і ДНЗ №16 тісно співпрацюють з міським ПМПК, і саме завдяки зв’язкам з консиліумом ми можемо володіти інформацією і планувати інклюзивну освіту. У ЗОШ № 3 організувано  заняття з дошкільнятами, в числі яких є дитина - інвалід (вада зору). Хлопець виховується  в ДНЗ № 16. Інформацію про  бажання мами навчати дитину інклюзивно повідомив ПМП консиліум  дошкільного навчального закладу.

Форми співпраці з боку ДНЗ:
  • Раннє виявлення відхилень розвитку дитини та започаткування корекційної роботи, що суттєво сприяє підготовці її до інклюзивного навчання.
  • Правильне діагностування та наявність об’єктивних можливостей розвитку дитини (за даними психолого-медико-педагогічної консультації), зокрема можливості опанування освітнього стандарту у передбаченні терміни;
  • Надання дитині кваліфікованої корекційно-реабілітаційної допомоги.
  • Психологічне налаштування дитини та її батьків до навчання спільно зі здоровими дітьми.
З боку ЗНЗ:
1.            Створення відповідного навчального середовища, побутових умов (введення в штатний розпис школи посади «асистент учителя
2.            Сприяння удосконаленню матеріально-технічної бази навчального закладу
3.            Командний підхід до організації навчально-виховного процесу для дітей (ефективна співпраця учителів, батьків, фахівців: психолога, логопеда, медичного працівника)
4.            Засто­сування вчителем специфічних форм і методів на­вчання
5.            Корекційна робота з дітьми, що мають вади мов­лення
6.            Психологічний супровід інклюзивного навчання (психологічна діагностика та анкетування, проведення психолого-педагогічних семінарів, проведення комплексних корекційних та просвітницьких занять, відвідування родин, надання практичних порад щодо нагляду за дітьми, пояснення та рекомендації щодо вирішення повсякденних проблем, пов’язаних з вихованням.)
7.            Налагодження співпраці з громадськими організаціями, із управліннями охорони здоров'я, соціального захисту з питань забезпечення права на освіту та соціальний захист дітям-інвалідам
8.             Впровадження здоров’язберігаючих технологій


Немає коментарів:

Дописати коментар