Звіт про організацію інклюзивного навчання у ЗОШ №3 у 2014 – 2015 н.р.

У 2014 – 2015 н.р. у ЗОШ №3 було відкрито 2 перших класи, один з яких – клас інклюзивного навчання, де навчається 2 дитини з особливими потребами.
На початку навчального року було укладено угоду про співпрацю та затверджено план спільних заходів між ЗОШ №3 та ДНЗ № 16 – Центром розвитку дитини, де виховуються діти з особливими потребами. Співпраця школи з ДНЗ та міською ПМПК дала можливість планувати інклюзивну освіту.
Було внесено зміни до статуту закладу, де прописано, що школа може відкривати класи з інклюзивним навчанням за запитом населення та рекомендаціями обласної психолого-медико-педагогічної консультації. Введено в штатний розпис школи посаду «асистент учителя» з метою супроводу дітей. Асистент вчителя Жернова І.С. допомагала в організації навчально-виховного процесу в класі, була присутня на уроках, ретельно спостерігала за дітьми, фіксувала результати в журналі спостережень (навчальна діяльність учнів та емоційно-психологічний стан протягом кожного уроку щодня), складала рекомендації батькам, надавала допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації навчальної діяльності, супроводжувала на перервах, сприяла формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів.
Забезпечено командний підхід до організації навчально-виховного процесу для дітей  (співпраця учителів, батьків, фахівців: психолога, логопеда, медичного працівника). Фахівці взяли участь у складанні розгорнутої психолого-педагогічної характеристики на дітей та  їх індивідуального плану розвитку, у підготовці документів для розгляду на засіданнях психолого-медико-педагогічних консультацій, у розробці індивідуального плану корекційно-розвиткової роботи.

На нарадах при директорові було розглянуто питання:
·        Організація навчально – виховного процесу у 1 класі. Адаптація учнів 6-річного віку до навчання (жовтень, 2014)
·        Про організацію інклюзивної освіти у школі (грудень, 2014)

В процесі підготовки до уроку в класі інклюзії вчитель складала план-конспект уроку, в якому адаптувала учбовий матеріал відповідно до можливостей учнів, засто­сувувала специфічні форми і методи на­вчання: використання роздаткового матеріалу зі збільшеним шрифтом, кольоровими позначками, планувала індивідуальну роботу, створювала ситуацію успіху. Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснювалося за критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою.

Протягом року здійснювався психологічний супровід інклюзивного навчання. Психологом школи Каплистою С.К. проведено тестування дітей на етапі організації психолого-педагогічної підтримки в період адаптації до школи учнів 1 класу на початок навчального року. За діагностичним мінімумом були проведені такі методики:
·        Методика Керна-Йерасика
·        Методика Будиночок
·        Бесіда з дитиною (А,Л. Венгера) індивідуально
·        Тест словника (Ю.З. Гільбух) індивідуально
На кінець першого семестру була проведена повторна діагностика адаптації учнів 1 класу за такими методиками: «Я в школі», анкета «Мотивація до навчання», анкета для батьків, анкета для класного керівника.
Були організовані корекційно-розвивальні заняття з учнями, які знаходяться на інклюзивному навчанні, спрямовані на розвиток певних психічних функцій дитини – пам'яті, уваги, мислення, які забезпечують навчальну діяльність, а також на систему взаємин дитини з батьками, друзями, однолітками.
Шкільним психологом організовано і проведено психолого-педагогічний семінар «Психолого-педагогічний супровід інклюзивного навчання», розроблені  рекомендації для  учителя щодо здійснення особистісно зорієнтованого підходу в навчанні та вихованні дітей.
Робота з батьками учнів, що знаходяться на інклюзивному навчанні, здійснювалась через індивідуальні та групові консультації  батьків, виступи на засіданнях батьківського клубу «Наша родина», проведено тематичні батьківські збори «Що таке інклюзивне навчання?». Також на протязі року було здійснено психологічну підтримку батьків та родичів дітей; підтримку впевненості батьків у можливостях їхньої дитини; формування в батьків адекватного ставлення до проблем дитини, психологічну підтримку вчителя, який працює із такими дітьми; психологічну підтримку самих дітей.
Логопедом Проказою О.М. протягом року проведена індивідуальна корекційна робота з дітьми, що спрямовувалась на ро­зумовий розвиток та розвиток мовлення (фонетико-фонематичної системи, словника, удосконалення граматичних нави­чок, зв’язного мовлення).
Також було організовано тісну співпрацю з міською ПМПК з питання впровадження інклюзивної освіти, впроваджувались здоров’язберігаючі технологіі в навчально – виховний процес.


Немає коментарів:

Дописати коментар