На численні запити вчителів МОН підготувало
роз’яснення стосовно деяких пунктів Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних
досягнень учнів 1-4 класів. З ними можна ознайомитись у листі Міністерства
освіти і науки України №1/9-464 від 06
вересня 2016 року.
“У вчителів виникали питання, як працювати зі
змінами до Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах. Запитання були
технічними, наприклад, як заповнювати класний журнал, чи як правильно
спілкуватися з батьками про оцінки їх дітей. Тому ми написали цей лист, в якому
дали роз’яснення, якими можуть послуговуватись педагоги при організації своєї
роботи ”, - зазначила головний спеціаліст департаменту загальної середньої
освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Так, “зар.” (зараховано) рекомендується
ставити в журналі за предмети, що оцінюються вербально - «Інформатика»,
«Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрований курс «Мистецтво»,
«Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання», а
також другокласникам у школах, де вербальне оцінювання всіх предметів введено
педагогічною радою.
Колонку для оцінювання ведення зошитів в
Класному журналі МОН радить прибрати взагалі, адже за новими Орієнтовними
вимогами ведення зошитів не оцінюється.
У методичних рекомендаціях наголошується, що
оцінка учня - це конфіденційна інформація. Це нововведення також
викликало питання вчителів, тому в листі МОН пояснює, який формат спілкування
між батьками, вчителями та учнями можна використовувати, щоб максимально
задовольнити цю вимогу.
Зокрема, на уроці вчитель може висловити
вербальну оцінку учня – усно похвалити його, або тактовно вказати на помилку.
Важливо також доброзичливо і детально пояснити, в чому помилився учень,
порадити йому, як виправити ситуацію. Натомість оцінка в балах (що відповідає
озвученій учителем на уроці вербальній оцінці) ставиться в щоденник на перерві
або після уроку.
Інформація у балах також не озвучується на
батьківських зборах. Вчитель, за запитом батьків, може надати оцінки
індивідуально для кожної родини в письмовому вигляді, або озвучити їх в
особистій бесіді з батьками.
Школам необхідно відмовитись від оприлюднення
рейтингів навчальних досягнень учнів одного класу, або класів на паралелі.
Інформація про успішність учнів класу може використовуватись вчителями виключно
для методичної роботи з метою підвищення ефективності навчального процесу.
В листі Міністерства також звертають
увагу на те, що учитель може самостійно прийняти рішення про вибір кольору
ручки для перевірок і оцінювання письмових робіт та фіксації у щоденниках або
обговорити це питання з учнями, батьками і прийняти спільне рішення.
Зараз Міністерство працює над підготовкою
проекту наказу «Про затвердження Змін до Інструкції щодо заповнення Класного журналу
для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», який буде подано на
державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та в якому будуть враховані
рекомендації щодо заповнення Класного журналу.
Довідково: з ключовими
тезами нових орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4
класів та методичних рекомендацій до оновлених програм початкової
школи можна ознайомитись на сайті МОН.
Також 4 серпня Колегією МОН були схвалені 13
оновлених навчальних програм початкової школи (1-4 класи). З ключовими змінами
до програм можна ознайомитись за
посиланням.
Немає коментарів:
Дописати коментар